Logo’s zijn heilig. En als je een sterk merk bent zeker! Dat logo laat je met rust. Toen coca cola eerder dit jaar dan ook met het logo ging spelen in een campagne voor coca cola zero, viel half (of misschien wel heel) marketing-minnend Nederland over de manier waarop ze met het logo omgingen. DAT. DOE. JE. NIET. En coca cola zou – ongeveer als uitvinder van dit concept – beter moeten weten.ÂÂ
Logo’s dus. Maar in tijden van crisis gelden andere regels. Als mensen elkaar nodig hebben en we eigenlijk maar 1 boodschap hebben voor iedereen, maken merken een uitzondering. Een aanpassing in het logo is dan juist een heel krachtige manier om een statement te maken.
Zara snapt hoe het werkt
Bij Burger King blijven ze thuis
De automerken hebben ook een duidelijk boodschap…
Coca Cola houdt afstand
Chiquita blijft – letterlijk – thuis
Zelfs de kranten doen mee!
Bronvermelding: https://www.adformatie.nl/campagnes/grote-merken-spelen-met-logos-om-voor-social-distancing