Culture

Spread the fire en maak van jouw medewerkers ambassadeurs

Scrollen

Medewerkers die niet betrokken zijn? Waarbij je weerstand voelt als er wat moet gebeuren? Waarmee er ‘gedoe’ is en die niet gemotiveerd zijn? Zonde en niet nodig! Als je je medewerkers betrekt bij je merk creëer je het tegenovergestelde: betrokken medewerkers die zorgen dat jouw organisatie gaat vliegen. Met mensen die zich verbonden voelen met jouw waarden, visie en missie ga je je volle potentieel benutten. Maar mensen voelen zich alleen ergens betrokken bij als je ze erbij betrekt. Onze Brand vs Culture sessies doen precies dat. Jouw medewerkers meenemen en betrekken bij jouw merk en organisatie. Zodat jouw medewerkers echte ambassadeurs worden!

Play Video

Dit houdt de workshop in

Aan de hand van verschillende interactieve oefeningen gaan we in 1 dag aan de slag met (een deel) van jouw medewerkers. Bij grote organisaties is het waardevol om het middenmanagement uit te nodigen. Zij zijn de changemakers in jouw organisatie. Tijdens deze dag geef je hen alle tools in handen om hun eigen teams in beweging te brengen. Bij kleine(re) organisatie’s kan iedereen deelnemen! De volgende elementen komen aan bod tijdens de Culture sessie:

  • Teamwaarden in kaart brengen aan de hand van de kernwaarden: Wat zijn belangrijke normen en waarden voor jullie als team binnen het kader van de waarden van de organisatie? Hoe willen jullie samenwerken? Door dit in kaart te brengen maak je dingen bespreekbaar en zorg je voor een cultuur met openheid.
  • Teamwaarden betekenis geven en concreet maken: Waarden zijn abstracte begrippen die geladen moeten worden. Als je dat niet doet geeft iedereen zijn of haar eigen betekenis aan de woorden. We zorgen voor een gemeenschappelijke betekenis die iedereen voelt en uit kan dragen.
  • Persoonlijke waarden in kaart brengen: Iedere mens heeft waarden. Bewust of onbewust. Deze waarden halen we naar boven zodat je niet alleen weet wat de waarden zijn van de organisatie waar je werkt, maar ook wat je eigen waarden zijn. Dat maakt meteen heel inzichtelijk waarom je je ergens wel of juist niet thuis voelt.
  • Teamwaarden vs het individu: Hoe verhouden jouw eigen waarden zich tot de waarden van de organisatie waar je werkt? Waar zitten de verschillen en waar zit overlap?

Dit levert de workshop op

  • Teamwaarden en een team manifest: De blauwdruk voor hoe jullie als team met elkaar omgaan! Wat draag je uit, wat mag je van elkaar verwachten?
  • Inzicht in elkaar en in de ander (persoonlijke waarden): Na vandaag begrijp je de anderen beter doordat je meer inzicht hebt in wat de anderen belangrijk vinden. Wat hen drijft. En andersom kunnen zij jouw beter begrijpen. Het geeft naast inzicht ook input voor mooie en echte gesprekken!
  • Een model voor het evalueren van medewerkers / teams: Want naast de target die behaald moeten worden, is het minstens zo belangrijk dat je het met elkaar hebt over de waarden. Hoe ‘scoor’ je ten opzichte hiervan? Waar zit ruimte voor verbetering en wat je hiervoor nodig? Het model geeft handvatten voor persoonlijke ontwikkeling en maakt dat de cultuur onderwerp van gesprek blijft.
  • Het fundament voor HR-beleid en werving & selectie: Natuurlijk moet iemand bepaalde skills en vaardigheden hebben, maar nog belangrijker is HOE iemand in de wedstrijd zit. Als iemand niet past binnen de cultuur wordt de samenwerking geen succes, hoe goed iemand ook is. Door beter te selecteren op basis van cultuurwaarden voorkom je dat mensen die niet passen bij de organisatie bij je komen werken.
  • Betrokkenheid binnen de organisatie: Want je hebt dit met elkaar gedaan en bedacht! Iedereen heeft een rol gespeeld in het definiëren van de cultuur en het draagvlak zit daarmee dus helemaal goed.

Ervaringen

Rick Hammink

Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier

“Het belang van gedefinieerde merk- en kernwaarden wordt nogal eens onderschat, zeker in een prijselastische markt als de technische groothandel. Met nagenoeg gelijke assortimenten en dienstverlening is de uitwisselbaarheid groot. Het verschil is te maken door te handelen naar waarden waar je als organisatie voor staat. Bij Rensa waren deze waarden impliciet wel aanwezig, maar nergens verankerd in een merkmanifest. Onder bezielende leiding van Leila werden we uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De ware kracht van Strategy Connectors is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.”

Jolon van der Schuit

CEO | Rolande

“Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn. En dan vergeet ik nog dat ze dit op een energieke, leuke en inspirerende manier doet. Bij Rolande helpt ze ons al jarenlang om onze marketing & communicatie strategie vast te stellen, deze te vertalen naar tactische planning en om tot een efficiënte uitvoering te komen. Wij zijn er trots op dat Leila dit al jaren voor ons doet!”

Harm Koningen

Eigenaar | Debo

“Iedereen laten doen waar die goed in is” Daar geloven wij in bij Debo. Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht, wij zijn klaar om grenzeloos te denken, te doen en te verbluffen. Thanks Leila.

Michel van Teijlingen

General Manager | Software One

“Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. Het doel was om de 7 core values meer te laten spreken voor bestaande en nieuwe collega’s, maar ook een goed beeld te geven richting onze klanten wat voor bedrijf SoftwareONE is, immers zaken doen draait om zaken doen met mensen. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat. Dank Leila voor de samenwerking!”

Ramon Vial

Chief Commercial Officer | Optima Cycles

“Wij hebben Leila Mulder van Strategy Connectors uitgenodigd om samen met ons marketing, design en salesteam de merkwaarden en pay-off te formuleren voor een nieuw merk. De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces. Door deze aanpak is ons gehele team betrokken geweest bij het bepalen van de merkwaarden en pay-off en is daarmee het draagvlak sterk.”

Meer informatie?
Inspiratie? Of gewoon
zin in koffie?