Branding

Een stevig merkfundament in 1 dag!

Scrollen

Een echt merkverhaal

Tijdens de Branding One Day Intensive brengen wij jouw merk scherp in kaart en maken we de positionering (weer) helder. Of je nou alleen even de boel wilt afstoffen en opfrissen of op zoek bent naar een hele nieuwe merkidentiteit. In de veranderende en transparante wereld waarin we leven is het hebben van een sterk merk en een ECHT merkverhaal cruciaal om te verbinden met (potentiële) klanten en medewerkers.

Play Video

Dit houdt de workshop in

Aan de hand van verschillende interactieve oefeningen gaan we in 1 dag met jouw merk aan de slag. De volgende elementen komen aan bod tijdens de Branding One Day Intensive:

  • Toekomstvisie: Waar ga je voor als organisatie? Wat is jouw droom? Jouw ambitie? Zonder stip op de horizon is het lastig navigeren…
  • Missie: Wat drijft jullie? Wat maakt dat jullie doen wat je doet? Door helder te hebben vanuit welk vertrekpunt jullie de dingen doen, kun je beter beslissingen nemen en keuzes maken.
  • Merkwaarden definiëren of herdefiniëren: Wat zijn de belangrijkste waarden die jouw organisatie uniek maken? Mensen verbinden met merken over de as van waarden. Het is dan ook essentieel om je merkwaarden helder te hebben.
  • Merkwaarden betekenis geven en concreet maken: Waarden zijn en blijven abstracte begrippen, tenzij je er lading aangeeft. Samen kijken we wat jouw gekozen merkwaarden nou precies betekenen. Niet alleen voor je klanten, maar zeker ook voor de organisatie!
  • Merkbelofte: Welke belofte maak je je klanten? En hoe kun je dit waarmaken?

Dit levert de workshop op

  • Een Merkmanifest waarin alles samenkomt: de blauwdruk van jouw merk!
  • Merkwaarden: de waarden die jouw organisatie onderscheidt en die je voor iedereen voelbaar en merkbaar gaat maken.
  • Merkbelofte: dat wat je jouw (potentiële) klanten beloofd en de reden waarom ze uiteindelijk voor jou kiezen en niet voor iemand anders.
  • Brandstory: het verhaal van jouw merk – een unieke beschrijving van alles waar je voor staat en gaat. Kort en helder geformuleerd en zo 1 op 1 door te plaatsen op bijvoorbeeld de website.
  • Het fundament voor marketingplannen, HR-beleid etc: want jouw merk is het vertrekpunt voor alles wat je doet. Het vormt als het ware het kompas waarmee je naar jouw stip op de horizon kunt navigeren. Het maakt dat je makkelijker keuzes kunt maken omdat je precies waar waar het aan bij moet dragen en vanuit welke voedingsbodem het komt.
  • Betrokkenheid binnen de organisatie: want we creëren tijdens de One Day Intensive samen met jouw team en zorgen op deze manier dat er meteen draagvlak komt. De eerste ambassadeurs heb je al!

Ervaringen

Letteke Bens

Marketing Manager | Kwantum

Leila beschikt over een uitzonderlijk talent om organisaties te helpen hun ware identiteit te ontdekken en te vertalen naar effectieve strategieën. Haar focus op samenwerking en haar vermogen om mensen en merken te raken, maken haar tot een waardevolle partner voor elke organisatie.

Rick Hammink

Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier

We werden uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De grote kracht van Leila is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.

Jolon van der Schuit

CEO | Rolande

Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn.

Harm Koningen

Eigenaar | Debo

Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht.

Michel van Teijlingen

General Manager | Software One

Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat.

Ramon Vial

Chief Commercial Officer | Optima Cycles / Lovens

De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces.

Meer informatie?
Inspiratie? Of gewoon
zin in koffie?