Van merk naar klant
Vertaal je merk naar de klant zodat iedereen weet waarom ze bij jouw moeten zijn
Praktische sessies om de klant nou eens echt centraal te zetten.
Klantgericht werken is meer doen wat je denkt dat jouw klant nodig heeft. Het is echt begrijpen wat de behoeften van jouw klant zijn en daar op inspelen.
In deze workshop ontdek je hoe je – met jouw merk als basis – de klant krijgt en behoudt die bij je past.
Wat kun je verwachten?
- Het merk in de praktijk: Wat betekent jouw merk voor de klant en hoe vertaal je jouw merk naar de (behoeften van) de klant
- Inzicht in klantbehoeften: Begrijp wat je klanten écht drijft
- Klantreizen in kaart brengen: Optimaliseer de klantbeleving op alle touchpoints
- Van product naar waarde: Ontwikkel waardeproposities die jouw klant raken en in beweging brengen
Waar gaan we mee aan de slag?
Praktische en creatieve sessies van 1 dag met impact.
- Klantinzicht: ontdekt de behoeftes, wensen en pijnpijnen van jouw klant
- Customer journey mapping: Breng de volledige klantreis is kaart en identificeer waar de verbeterpunten liggen.
- Waardeproposities: Ontwikkel proposities die naadloos aansluiten bij de behoeftes van jouw klant EN jouw merk – dat is waar jouw goud zit!
- Actieplan: Een concreet plan om de verbeterpunten gefaseerd te implementeren en zo de klantgerichtheid te vergroten.
Het resultaat.
Na de workshop heb je heldere inzichten in klantgedrag en een concreet plan om je organisatie klantgerichter te maken en klanten aan je te binden.
Een Customer Journey: waarin touch points, kanalen en boodschappen beschreven worden.
Waardeproposities: voor jou belangrijkste klantgroepen.
Mentaliteitsgroepen: een heldere omschrijving van de mentaliteitsgroepen die je bedient of wilt bedienen.
WOW!: manieren om nog meer waarde toe te voegen voor jouw klanten.
Tools en methodiek: zodat je na afloop van de sessie meteen aan de slag kunt net eventuele andere klantgroepen.
Betrokkenheid binnen de organisatie: We creëren samen met jouw team en zorgen voor draagvlak
Voor wie?
Deze workshop is ideaal voor:
- Teams die voor eens en voor altijd de klant ECHT centraal willen zetten.
- Startups en scale-ups beter willen begrijpen wie hun (potentiële) klant is en waar deze klant behoefte aan heeft
- Organisaties die de klantbeleving naar een hoger niveau willen tillen en begrijpen dat dit begint met inzicht.
- Bedrijven die geen producten of diensten meer willen verhopen omdat ze zien dat alles valt of staat met toevoegde waarde,
Ervaringen
Letteke Bens
Marketing Manager | Kwantum
Rick Hammink
Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier
We werden uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De grote kracht van Leila is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.
Jolon van der Schuit
CEO | Rolande
Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn.
Harm Koningen
Eigenaar | Debo
Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht.
Michel van Teijlingen
General Manager | Software One
Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat.
Ramon Vial
Chief Commercial Officer | Optima Cycles / Lovens
De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces.
Leila beschikt over een uitzonderlijk talent om organisaties te helpen hun ware identiteit te ontdekken en te vertalen naar effectieve strategieën. Haar focus op samenwerking en haar vermogen om mensen en merken te raken, maken haar tot een waardevolle partner voor elke organisatie.