De beste innovaties beginnen bij een creatief idee.

Denk vooruit, ontdek kansen en ontwikkel scenario’s voor duurzame groei.

Duur: 1 dag

De wereld verandert razendsnel. Technologie, consumentengedrag en concurrentie dwingen organisaties om vooruit te denken. In deze workshop onderzoek je samen met je team welke ontwikkelingen impact gaan hebben, wat dit betekent voor jouw business en merk en welke strategische keuzes nu nodig zijn.

Wat kun je verwachten?

  • Toekomstscenario’s: Werk met meerdere mogelijke toekomstbeelden
  • Impactanalyse: Wat betekenen trends en ontwikkelingen voor jouw merk?
  • Strategische keuzes: Formuleer opties en acties voor verschillende scenario’s

Waar gaan we mee aan de slag?

Praktische sessies van 1 dag met impact.

  1. Trendverkenning: Wat verandert er in jouw markt en omgeving?

  2. Scenario-ontwikkeling: Denk in mogelijkheden en alternatieve toekomsten

  3. Impact op je merk: Hoe pas je strategie en positionering aan op verandering?

  4. Strategische planning: Actiepunten en prioriteiten vastleggen


De duur van deze workshop?

Hele dag, met de optie tot verdieping in vervolgsessies

Het resultaat.
Na de workshop heb je een scherper toekomstbeeld, onderbouwde strategische keuzes en draagvlak binnen je team.

  • Gemeenschappelijk beeld van de toekomst: waar gaan we heen en wat zijn kansen en risico’s

  • Creativiteit is weer helemaal aangezwengeld – iedereen is namelijk creatief en zonder creativiteit is innovatie niet mogelijk.

  • Innovatiedenken is aangezet: en iedereen is zich bewust van wat innovatie eigelijk is en waarom het belangrijk is.

  • Concepten: we ontwikkelen concrete concepten voor innovatie die na de workshop uitgewerkt kunnen worden in een business case.

  • Tools en methodiek: zodat je ervoor kunt zorgen dat innovatie onderdeel wordt en blijft van de business.

  • Betrokkenheid binnen de organisatie: We creëren samen met jouw team en zorgen voor draagvlak

Voor wie?

Deze workshop is ideaal voor:

  • Organisaties die begrijpen dat innovatie belangrijk is, maar niet precies weten hoe ze dat het beste kunnen aanpakken.
  • Teams die alle goede ideeën willen bundelen en willen concretiseren zodat ze ook in de praktijk tot leven gebracht kunnen worden.
  • Marketing Managers die het merk klaar willen stomen voor de toekomst en snappen dat innovatie daarvoor cruciaal is.
  • Managers die hun team willen uitdagen om verder te denken dan de business of methodieken van vandaag.
  1.  

Ervaringen

Letteke Bens

Marketing Manager | Kwantum

Leila beschikt over een uitzonderlijk talent om organisaties te helpen hun ware identiteit te ontdekken en te vertalen naar effectieve strategieën. Haar focus op samenwerking en haar vermogen om mensen en merken te raken, maken haar tot een waardevolle partner voor elke organisatie.

Rick Hammink

Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier

We werden uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De grote kracht van Leila is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.

Jolon van der Schuit

CEO | Rolande

Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn.

Harm Koningen

Eigenaar | Debo

Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht.

Michel van Teijlingen

General Manager | Software One

Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat.

Ramon Vial

Chief Commercial Officer | Optima Cycles / Lovens

De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces.

Voor organisaties die zich willen voorbereiden op verandering, en toekomstbestendig willen blijven in een dynamische markt.

Creativiteit wordt gedefinieerd als het in staat zijn om nieuwe ideeën te bedenken, maar zolang dit idee niet in beweging wordt gezet, kan het geen innovatie worden genoemd. Innovatie is het proces van nieuwe ideeën praktiseren en op de markt brengen.

Vooruitdenken is beter dan achteraf bijsturen