Merkstrategie & Positionering
In 1 dag een sterk en toekomstbestendig merk
Duur: 1 dag
Een sterk merk is zoveel meer dan een logo of een pakkende slogan.
Het is het fundament van je organisatie, de rode draad in je communicatie en de kern van je klantbeleving. In deze branding workshop ga je samen met jouw team aan de slag om je merk te versterken en helder te positioneren
Wat kun je verwachten?
Tijdens deze interactieve en resultaatgerichte sessie van één dag
- Inzicht in je merk-DNA: Wat maakt jouw merk uniek? Welke merkwaarden passen bij jou?
- Missie en visie: Waar ga je voor en waar sta je voor?
- Heldere positionering: Ontwikkel een duidelijke en onderscheidende merkstrategie.
- Consistente merkcommunicatie: Zorg dat je merkverhaal overal klopt, van intern tot extern.
Waar gaan we mee aan de slag?
Praktische en creatieve sessies van 1 dag met impact.
- Merkidentiteit: Ontdek je kernwaarden, missie en visie
- Positionering: Bepaal je plek in de markt en onderscheidend vermogen
- Merkverhaal: Creëer een krachtig en inspirerend verhaal dat blijft hangen
- Merkactivatie: Van strategie naar concrete acties en communicatie
Het resultaat.
Na de workshop heb je een heldere merkstrategie die je direct kunt toepassen in je marketing en communicatie.
Een Merkmanifest: De blauwdruk van jouw merk.
Merkwaarden: De waarden die jouw organisatie onderscheiden.
Merkbelofte: Wat je jouw (potentiële) klanten belooft.
Brandstory: Het verhaal van jouw merk – een unieke beschrijving van alles waar je voor staat en gaat.
Het fundament voor marketingplannen, HR-beleid etc.: Jouw merk als vertrekpunt voor alles wat je doet.
Betrokkenheid binnen de organisatie: We creëren samen met jouw team en zorgen voor draagvlak
Voor wie?
Deze workshop is ideaal voor:
- Marketing- en communicatieteams die hun merk willen versterken.
- Startups en scale-ups die een stevig merkfundament willen leggen.
- Organisaties die hun merkidentiteit willen herdefiniëren.
- Bedrijven die hun interne en externe communicatie willen aligneren.
Ervaringen
Letteke Bens
Marketing Manager | Kwantum
Rick Hammink
Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier
We werden uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De grote kracht van Leila is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.
Jolon van der Schuit
CEO | Rolande
Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn.
Harm Koningen
Eigenaar | Debo
Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht.
Michel van Teijlingen
General Manager | Software One
Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat.
Ramon Vial
Chief Commercial Officer | Optima Cycles / Lovens
De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces.
Bij Strategy Connectors draait het om actie. Alle workshops zijn dan ook ontworpen om je niet alleen nieuwe inzichten te geven, maar vooral om direct resultaat te boeken. Geen lange theorieën, maar hands-on sessies vol inspiratie en interactiviteit die jouw team en merk versterken.
Klaar om jouw merk te versterken?
Bel 0648473976 of mail naar leila@strategyconnectors.nl.
Maar je mag natuurlijk ook het contactformulier gebruiken. You choose!
Leila beschikt over een uitzonderlijk talent om organisaties te helpen hun ware identiteit te ontdekken en te vertalen naar effectieve strategieën. Haar focus op samenwerking en haar vermogen om mensen en merken te raken, maken haar tot een waardevolle partner voor elke organisatie.