Branding workshop // waar sta je voor en waar ga je voor?

Een krachtig en duurzaam
merkfundament in 1 dag.

Kernwaarden, missie, visie, het speelveld en actiepunten.

Follow me
Scrollen

Een duurzaam merk voor de toekomst

Tijdens de Branding workshop van 1 dag brengen wij jouw merk scherp in kaart en maken we de positionering (weer) helder. Of je nou alleen even de boel wilt afstoffen en opfrissen of op zoek bent naar een hele nieuwe merkidentiteit. In de veranderende en transparante wereld waarin we leven is het hebben van een sterk merk en een ECHT merkverhaal cruciaal om te verbinden met (potentiële) klanten en medewerkers.

In een dag een toekomstbestendig merkfundament

Het begint altijd bij het merk.
Altijd.

In een dag zetten we een krachtig en toekomstbestendig merk neer met een heldere missie en visie.

En creëren een krachtig en toekomstbestendig merk.

Aan de hand van verschillende interactieve oefeningen gaan we in 1 dag met jouw merk aan de slag. De volgende elementen komen aan bod tijdens de Branding workshop van 1 dag:

  • Keynote en inspiratie: waarom is het zo belangrijk om hiermee aan de slag te gaan?
  • Toekomstvisie: Waar ga je voor als organisatie? Wat is jouw droom? Jouw ambitie? Zonder stip op de horizon is het lastig navigeren…
  • Missie: Wat drijft jullie? Wat maakt dat jullie doen wat je doet? Door helder te hebben vanuit welk vertrekpunt jullie de dingen doen, kun je beter beslissingen nemen en keuzes maken.
  • Merkwaarden definiëren of herdefiniëren: Wat zijn de belangrijkste waarden die jouw organisatie uniek maken? Mensen verbinden met merken over de as van waarden. Het is dan ook essentieel om je merkwaarden helder te hebben.
  • Merkwaarden betekenis geven en concreet maken: Waarden zijn en blijven abstracte begrippen, tenzij je er lading aangeeft. Samen kijken we wat jouw gekozen merkwaarden nou precies betekenen. Niet alleen voor je klanten, maar zeker ook voor de organisatie!
  • Merkbelofte: Welke belofte maak je je klanten? En hoe kun je dit waarmaken?
  • Actie: want een plan is fijn om te hebben, maar waar ga je nu mee aan de slag om dit ook echt te realiseren.

Dit levert de workshop op

  • Een Merkmanifest waarin alles samenkomt: de blauwdruk van jouw merk!
  • Merkwaarden: de waarden die jouw organisatie onderscheidt en die je voor iedereen voelbaar en merkbaar gaat maken.
  • Merkbelofte: dat wat je jouw (potentiële) klanten beloofd en de reden waarom ze uiteindelijk voor jou kiezen en niet voor iemand anders.
  • Brandstory: het verhaal van jouw merk – een unieke beschrijving van alles waar je voor staat en gaat. Kort en helder geformuleerd en zo 1 op 1 door te plaatsen op bijvoorbeeld de website.
  • Key messaging: de boodschappen die je morgen de ether in kunt gooien.
  • Het fundament voor marketingplannen, HR-beleid etc: want jouw merk is het vertrekpunt voor alles wat je doet. Het vormt als het ware het kompas waarmee je naar jouw stip op de horizon kunt navigeren. Het maakt dat je makkelijker keuzes kunt maken omdat je precies waar waar het aan bij moet dragen en vanuit welke voedingsbodem het komt.
  • Betrokkenheid binnen de organisatie: want we creëren tijdens de One Day Intensive samen met jouw team en zorgen op deze manier dat er meteen draagvlak komt. De eerste ambassadeurs heb je al!
  • Een actieplan: waar kun (of moet) je mee aan de slag om dit ook echt in de praktijk te brengen?

Jouw investering? 3500,- incl. voorbereiding en uitwerking.

Branding Workshop Meer informatie?
Of meteen een workshop plannen?
Laat je gegevens achter dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Wat anderen er van vonden

Rick Hammink

Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier

“Het belang van gedefinieerde merk- en kernwaarden wordt nogal eens onderschat, zeker in een prijselastische markt als de technische groothandel. Met nagenoeg gelijke assortimenten en dienstverlening is de uitwisselbaarheid groot. Het verschil is te maken door te handelen naar waarden waar je als organisatie voor staat. Bij Rensa waren deze waarden impliciet wel aanwezig, maar nergens verankerd in een merkmanifest. Onder bezielende leiding van Leila werden we uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De ware kracht van Strategy Connectors is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.”

Jolon van der Schuit

CEO | Rolande

“Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn. En dan vergeet ik nog dat ze dit op een energieke, leuke en inspirerende manier doet. Bij Rolande helpt ze ons al jarenlang om onze marketing & communicatie strategie vast te stellen, deze te vertalen naar tactische planning en om tot een efficiënte uitvoering te komen. Wij zijn er trots op dat Leila dit al jaren voor ons doet!”

Harm Koningen

Eigenaar | Debo

“Iedereen laten doen waar die goed in is” Daar geloven wij in bij Debo. Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht, wij zijn klaar om grenzeloos te denken, te doen en te verbluffen. Thanks Leila.

Michel van Teijlingen

General Manager | Software One

“Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. Het doel was om de 7 core values meer te laten spreken voor bestaande en nieuwe collega’s, maar ook een goed beeld te geven richting onze klanten wat voor bedrijf SoftwareONE is, immers zaken doen draait om zaken doen met mensen. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat. Dank Leila voor de samenwerking!”

Ramon Vial

Chief Commercial Officer | Optima Cycles

“Wij hebben Leila Mulder van Strategy Connectors uitgenodigd om samen met ons marketing, design en salesteam de merkwaarden en pay-off te formuleren voor een nieuw merk. De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces. Door deze aanpak is ons gehele team betrokken geweest bij het bepalen van de merkwaarden en pay-off en is daarmee het draagvlak sterk.”

workshops en meer Branding op orde? Strategy Connectors organiseert en faciliteert ook andere strategische sessies. Denk aan Customer Journey design, waardeproposities, innovatiesessies en storytelling brainstorms. Altijd met het merk als uitgangspunt. En altijd met een flinke dosis creativiteit. Want GOED en LEUK gaan juist heel goed samen!.

Contactformulier