Content & Communicatie: van inspiratie naar impact
Ontwikkel een contentstrategie die écht werkt voor jouw organisatie.
Duur: 1 dag
Content is een krachtig middel om je merk zichtbaar te maken, vertrouwen op te bouwen en je doelgroep te activeren. Maar zonder strategie blijft het vaak bij losse posts en ad hoc ideeën. In deze workshop leg je de basis voor een consistente, effectieve en doelgerichte contentaanpak.
Wat kun je verwachten?
Heldere contentstrategie: Richtlijnen en keuzes die richting geven aan je contentcreatie
Concrete formats & thema’s: Ideeën die aansluiten op jouw doelen en doelgroep
Efficiënte werkwijze: Slim plannen en organiseren van je contentproces
Waar gaan we mee aan de slag?
Praktische en creatieve sessies van 1 dag met impact.
- Doel & doelgroep: Wat wil je bereiken en voor wie maak je content?
- Contentformats & thema’s: Wat ga je maken en waar leg je de nadruk op?
- Contentkalender: Van planning tot publicatie
- Organisatie & tools: Hoe werk je efficiënt samen en houd je overzicht?
De duur van deze workshop?
Halve dag of hele dag, afhankelijk van de wensen en teamgrootte
Het resultaat.
Na de workshop heb je een heldere contentstrategie waarmee je meteen aan de slag kunt!
Een contentstrategie: die naadloos aansluit bij jouw merk(waarden)
Thema’s en formats: concrete ideeën voor content en thema’s waar je minimaal een half jaar mee vooruit kunt.
Contentkalender: een contentkalender waarmee alle kanalen gecoverd worden!
Redactieformule: een concept voor de redactieformule waardoor content echt onderdeel wordt van de organisatie.
Concrete posts: zodat je meteen na afloop kunt gaan posten!
Betrokkenheid binnen de organisatie: We creëren samen met jouw team en zorgen voor draagvlak
Voor wie?
Deze workshop is ideaal voor:
- Marketing- en communicatieteams die een onderscheidende contentstrategie willen die naadloos aansluit bij het merk EN echt voor ze gaat werken.
- Startups en scale-ups die gestructureerd aan de slag willen met storytelling: de hele wereld mag weten wie ze zijn en waarvoor ze bij hun moeten zijn.
- Organisaties die hun content professioneel willen aanpakken omdat ze voelen – weten – dat het beter kan en moet.
- Bedrijven die content onderdeel willen maken van de business, omdat marketing en contentcreatie van iedereen is.
Ervaringen
Letteke Bens
Marketing Manager | Kwantum
Rick Hammink
Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier
We werden uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De grote kracht van Leila is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.
Jolon van der Schuit
CEO | Rolande
Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn.
Harm Koningen
Eigenaar | Debo
Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht.
Michel van Teijlingen
General Manager | Software One
Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat.
Ramon Vial
Chief Commercial Officer | Optima Cycles / Lovens
De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces.
Leila beschikt over een uitzonderlijk talent om organisaties te helpen hun ware identiteit te ontdekken en te vertalen naar effectieve strategieën. Haar focus op samenwerking en haar vermogen om mensen en merken te raken, maken haar tot een waardevolle partner voor elke organisatie.