Customer Engagement

Leer jouw klanten beter kennen

Follow us
Scrollen

Hoe zorg je ervoor dat, in een wereld waar klanten overal heen kunnen en alles binnen handbereik is, ze voor jou kiezen? Tijdens de One Day Intensive Customer Engagement (1 dag) leer je jouw klanten en hun verwachtingen en behoefte beter kennen. We richten ons hierbij op de toekomst. Want om jouw klant duurzaam aan jouw merk of organisatie te verbinden moet je vandaag de eerste stap zetten. Echt.

Dus hoe verbind je met je klanten? Wat heeft jouw doelgroep nodig? Wie is jouw doelgroep eigenlijk? Waar hebben ze last van? Na deze workshop begrijp je je klant beter en kun je jouw klant nog beter helpen. Niet door ze iets te verkopen, maar door in te spelen op dat wat ze ECHT nodig hebben. Door toegevoegde waarde te leveren.

Play Video

Inhoud Dit houdt de
workshop in

Aan de hand van verschillende interactieve oefeningen gaan we in 1 dag aan de slag met jouw klanten. De volgende elementen komen aan bod tijdens de One Day IntensiveĀ Customer Engagement:

  • Klantsegmentatie en definitie: Wie is jouw klant eigenlijk? En hoe kun je jouw klanten in segmenten indelen – met andere woorden wat hebben jouw klanten met elkaar gemeen?
  • Klantbehoefte: Waar ligt de behoefte van deze klant? Waar hebben ze last van en waar worden ze blij van? Als je weet waar de klantbehoefte ligt, kun je echt waarde gaan leveren!
  • Customer Journey fasen en kanalen: We brengen de klantreis van jouw klant in beeld. Welke fasen lopen ze door en welke kanalen gebruiken ze om met jouw merk te interactieren?
  • Customer Journey design: Hoe ziet de klantreis er precies uit. Wat heeft jouw klant in elke fase nodig om een volgende stap te kunnen zetten en hoe kun je hier als organisatie op inspelen?
  • Customer Experience: Ervaringen zijn alles! Want dat is hetgeen je klant echt onthoudt. Dus hoe kun je ervaringen aanbieden om van de klantreis een echte beleving te maken.

Goed om te weten De workshops zijn er op drie verschillende manieren

Dit levert de workshop op

  • Inzicht in klantsegmenten en klantbehoeften: Je weet na afloop hoe je jouw klanten het beste kunt categoriseren en waar deze verschillende klantgroepen behoefte aan hebben. We zoeken de gemene deler en kijken hoe we hier op in kunnen spelen.
  • Inzicht in hoe je echt waarde kunt toevoegen voor jouw klanten: Waar loopt jouw klant tegenaan en wat maakt dat je verwachtingen kunt overtreffen? Als je dit weet en hier op een goede manier op inspeelt hoef je niets meer te verkopen. De waarde die je levert spreekt voor zich!
  • Uitgewerkte klantreis voor 1 klantsegment: Hoe ziet de reis eruit die de klant doormaakt? Tijdens de One Day Intensive maken we de reis inzichtelijk voor 1 klantengroep. Inclusief kanalen, fasering, communicatie en meer. En niet onbelangrijk: na vandaag weet je ook precies hoe je dit voor andere klantgroepen kunt doen!
  • Prioriteitenlijst waarmee je morgen aan de slag kunt: We zorgen ervoor dat het niet bij plannen blijft, maar dat je ook echt aan de slag kunt om de verwachtingen van jouw klanten morgen al te gaan overtreffen.

Daarnaast heb je ook alle tools en vaardigheden om deze oefening voor andere klantgroepen te doorlopen. Want natuurlijk kun je al jouw klanten niet over 1 kam scheren (en gelukkig doe je dat ook niet!).

Wat anderen er van vonden

Harm Koningen

Eigenaar

“Iedereen laten doen waar die goed in is” Daar geloven wij in bij Debo. Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht, wij zijn klaar om grenzeloos te denken, te doen en te verbluffen. Thanks Leila.

 

Michel van Teijlingen

General Manager

“Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. Het doel was om de 7 core values meer te laten spreken voor bestaande en nieuwe collega’s, maar ook een goed beeld te geven richting onze klanten wat voor bedrijf SoftwareONE is, immers zaken doen draait om zaken doen met mensen. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat. Dank Leila voor de samenwerking!”

 

Ramon Vial

Chief Commercial Officer

“Wij hebben Leila Mulder van Strategy Connectors uitgenodigd om samen met ons marketing, design en salesteam de merkwaarden en pay-off te formuleren voor een nieuw merk. De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces. Door deze aanpak is ons gehele team betrokken geweest bij het bepalen van de merkwaarden en pay-off en is daarmee het draagvlak sterk.”Ā

 

Bestel deze workshop

Kan allemaal Meer informatie?
Inspiratie? Of gewoon
zin in koffie?