Strategisch Marketingleiderschap

Senior marketingexpertise zonder de kosten van een fulltime CMO of CCO. Wanneer je het nodig hebt.

Wil je strategische marketingkracht zonder direct een fulltime CMO aan te nemen? Met mijn support krijg je WEL toegang tot ervaren marketingleiderschap, precies afgestemd op jouw behoeften en groeifase zonder de investering in een vaste senior in de organisatie. Ik help bedrijven met heldere strategieën en concrete acties die direct impact hebben.

Waarom helpt dit je verder?

  • Strategische focus: Een doordachte strategie die aansluit bij jouw bedrijfsdoelen en die we op regelmatige basis monitoren. De wereld verandert snel en je moet meebewegen als organisatie.
  • De blik van binnen EN buiten: We leren de organisatie en de behoeftes kennen, zonder de frisse blik van buiten te verliezen. 
  • Van strategie naar uitvoering: Door concrete acties te formuleren helpen we het team de strategie te vertalen naar de praktijk.

Voor wie?

Geschikt voor scale-ups, MKB-bedrijven en organisaties die behoefte hebben aan senior marketingexpertise zonder een fulltime aanstelling en die juist de frisse blik van een buitenstaander als waardevol beschouwen.

Resultaat

Een heldere strategische focus die zorgt voor groei, verbeterde positionering en een efficiëntere uitvoering.

Duur & Samenwerking

Altijd een jaar. En op basis van de behoefte van jouw organisatie varieert dit van van 1 dag per kwartaal tot 1 dag per maand.

Impact, co-creatie en creativiteit

Zo vaak als jij het nodig hebt. Omdat elke organisatie anders is, maar je wel continuïteit wilt hebben we 3 pakketten samengesteld. Hoe we dit invullen bepalen we samen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Evaluatie voorgang executie strategie
  • Bijsturen en aanpassen merk- en marketingcampagnes en uitingen
  • Bijsturen en aanpassen commerciële acties
  • Formuleren acties en doelen voor de komende periode
  • Coaching team
  • Coaching marketing manager
  • Begeleiding strategische sessies C-level en/of MT
  • Opstarten innovatie circles en definiëren innovatie aanpak
  • Internal branding plan en begeleiding
  • Evaluatie voortgang van het marketing plan
  • Coördineren bureau selectie
  • Workshop met het team
  • Sparsessies C-level / MT
  • Inspiratiesessie – trends en ontwikkelingen

Hoe we dit precies invullen bepalen we samen.

OPTIE A: Maandelijkse support

Duur: 1 dag per maand

(10 dagen per jaar op locatie)

 

Resultaat: Concreet actieplan voor de komende periode waarin vragen, kansen en uitdagingen leidend zijn.

 

Ideaal voor: bedrijven die echt stappen willen zetten om hun merk, marketing en commiercele activiteiten next level te laten gaan.

 

Investering: 20.000,- euro per jaar

OPTIE B: 1 keer per 2 maanden

Duur: 1 dag per 2 maanden

(6 dagen per jaar op locatie)

 

Resultaat: Concreet actieplan voor de komende periode waarin vragen, kansen en uitdagingen leidend zijn.

 

Ideaal voor: bedrijven die de volgende stap willen zetten en met minimale inspanningen maximale resultaten willen behalen.

 

Investering 12.000,- euro per jaar

OPTIE C: 1 keer per kwartaal

Duur: 1 dag per kwartaal

(4 dagen per jaar op locatie)

 

Resultaat: Strategie staat weer op scherp en het team is klaar om de volgende stap te zetten.

Ideaal voor: bedrijven die geen structurele support nodig hebben, maar een keer per kwartaal wel de boel op scherp willen zetten en geïnspireerd willen worden. 

Investering: 10.000,- euro per jaar

Losse strategie/advies sessies

Wil je nergens aan vast zitten, maar gewoon op regelmatige basis sparren met een expert? Ook dat kan. En wel op de volgende manieren.

Losse sessie van 2 uur (750,- euro)

Losse sessie van 4 uur (1000,- euro)

Inclusief voorbereiding op basis van een concreet vraagstuk.

Heb je geen advies nodig, maar wil je wel een keertje geïnspireerd worden over wat OOK kan? Boek dan een brandtalk! Dan komen we jou en jouw team(s) inspireren over merken en marketing. Sta je gegarandeerd weer in vuur en vlam!

Ervaringen

Rick Hammink

Hoofd Marketing en Communicatie | Gévier

“Het belang van gedefinieerde merk- en kernwaarden wordt nogal eens onderschat, zeker in een prijselastische markt als de technische groothandel. Met nagenoeg gelijke assortimenten en dienstverlening is de uitwisselbaarheid groot. Het verschil is te maken door te handelen naar waarden waar je als organisatie voor staat. Bij Rensa waren deze waarden impliciet wel aanwezig, maar nergens verankerd in een merkmanifest. Onder bezielende leiding van Leila werden we uitgedaagd na te denken over “Waar staan we nu werkelijk voor.” Niet met ellenlange brainstormsessies en discussies, maar met een hands-on aanpak. De ware kracht van Strategy Connectors is vervolgens de vertaling naar een merkmanifest wat daadwerkelijk het impliciete verwoord.”

Jolon van der Schuit

CEO | Rolande

“Als je iemand zoekt die out-of-the-box kan denken om je marketing strategie vast te stellen, maar dit wel op een gestructureerde manier doet met altijd het resultaat in het achterhoofd, dan moet je bij Leila zijn. En dan vergeet ik nog dat ze dit op een energieke, leuke en inspirerende manier doet. Bij Rolande helpt ze ons al jarenlang om onze marketing & communicatie strategie vast te stellen, deze te vertalen naar tactische planning en om tot een efficiënte uitvoering te komen. Wij zijn er trots op dat Leila dit al jaren voor ons doet!”

Harm Koningen

Eigenaar | Debo

“Iedereen laten doen waar die goed in is” Daar geloven wij in bij Debo. Tijdens de branding-sessie met Leila zijn wij door middel van een geweldige workshop uit onze comfortzone gehaald en hierdoor grenzeloos gaan nadenken. Het eindresultaat is van hoog niveau en beter dan verwacht, wij zijn klaar om grenzeloos te denken, te doen en te verbluffen. Thanks Leila.

Michel van Teijlingen

General Manager | Software One

“Binnen SoftwareONE zijn er wereldwijd 7 core values bepaald. Om deze meer te laten hebben we een Management Manifest gemaakt, samen met Leila. Het doel was om de 7 core values meer te laten spreken voor bestaande en nieuwe collega’s, maar ook een goed beeld te geven richting onze klanten wat voor bedrijf SoftwareONE is, immers zaken doen draait om zaken doen met mensen. We hebben het traject met Leila als zeer prettig ervaren met snel het gewenste resultaat. Dank Leila voor de samenwerking!”

Ramon Vial

Chief Commercial Officer | Optima Cycles

“Wij hebben Leila Mulder van Strategy Connectors uitgenodigd om samen met ons marketing, design en salesteam de merkwaarden en pay-off te formuleren voor een nieuw merk. De aanpak van Leila is professioneel, ze weet goed in te spelen op de behoeftes van de klant, maakt nieuwe markten zich snel eigen en laat bovendien het team onderdeel zijn van het proces. Door deze aanpak is ons gehele team betrokken geweest bij het bepalen van de merkwaarden en pay-off en is daarmee het draagvlak sterk.”

Deze klanten gingen je voor

durex-removebg-preview
FloraHolland-opdrachtgever-van-lyncwise-executive-search-interim-removebg-preview
Nieuwe_Praxis_logo-removebg-preview
mslogo-removebg-preview
ici-paris-xl-removebg-preview
Tommy Hilfiger

Wil je strategisch marketingleiderschap zonder een fulltime CMO?