Zo word je een sterk merk

Follow us
Scrollen

Laten we eerlijk zijn. Als ondernemer ben je vaak bezig met dat waar je goed in bent. Dat wat echt jouw expertise is. Dat is tenslotte waarom je ooit gestart bent toch? En dat goede product of die fantastische dienst werkt en verkoopt zichzelf. Maar dan… Er komt een moment dat je meer wilt. Of moet. Of dingen graag anders ziet. Misschien wil je wel meer in control zijn over de klanten die je aantrekt. Of over het team dat je aan het bouwen bent. Of misschien wordt de concurrentie wel heftiger… zijn ze op sommige vlakken zelfs wel beter. En tuurlijk, het is fijn dat het bijna vanzelf gaat. Maar toch knaagt het…

Aan de slag met marketing: 2 manieren

Misschien moet je toch een keer aan de slag met marketing. Wordt het tijd om dat merk nou eens echt goed neer te zetten. Om voor eens en voor altijd duidelijk te maken waarom bij jou moeten zijn en niet bij de concurrent. 

Dan zijn er 2 manieren om dit aan te pakken.

  1. Je begint gewoon ergens. Laat iemand naar je logo kijken. Een ander gaat met de website aan de slag en dan is er ook nog iemand die wel ‘iets’ heeft met social media. En vele handen maken licht werk toch? Dus dit klinkt als een plan. Er is alleen 1 maar (of eigenlijk een heleboel, maar laten we het allemaal samenvatten onder die ene grote)… Er is geen samenhang. Geen basis. Geen fundament. Geen verhaal. Geen geheel. Geen… Nou ja, je begrijpt waar ik heen wil. Het rammelt aan alle kanten. En het ziet er misschien best leuk uit op het eerste gezicht, maar als je verder kijkt zie je toch dat het niet klopt. En als jij het al ziet… dan ziet je oplettende en kritische klant het zeker. Want alles wat je doet, zegt en laat zien moet hetzelfde verhaal vertellen. Het moet kloppen. Er moet eenheid in zitten. Alles wat je doet moet naadloos op elkaar aansluiten. Alleen dan kun je een sterk merk bouwen. 
  2. Je begint bij het begin. Je zorgt voor een sterke basis. Een goed fundament. Helderheid. Je maakt duidelijke keuzes. En voert dit vervolgens o-ver-al door. En met overal bedoel ik ook echt OVERAL. In de posts op social, op je website, de plek waar je bedrijf zit, het hoesje wat je om je telefoon doet, het berichtje dat je naar je klant verstuurt, de mailing die de deur uit gaan naar prospects. Alles wat mensen van je zien, horen, merken is in lijn met elkaar. Zodat je altijd en overal herkenbaar bent als jezelf. Dan kan niemand meer om je heen. En ja, goed werk heeft tijd nodig (nog zo’n fijn spreekwoord) en meer tijd betekent vaak ook een grotere investering, maar deze betaald zich dubbel en dwars terug. Want als jij heldere keuzes maakt, maak je het voor de klant ook makkelijker om te kiezen. Voor jou welteverstaan 😉

Alles is Branding

Alles is branding dus. Hoe zit dat bij jou? Heb jij een sterk merk gebouwd waar niemand omheen kan of is het nog los zand? In de branding workshop zorgen we in 1 dag voor die krachtige basis, die maakt dat je keuzes kunt gaan maken die voor je werken. Keuzes die maken dat je klanten voor je kunnen kiezen. Keuzes die zorgen dat je een team kunt bouwen dat past bij jouw organisatie. Keuzes die maken dat de concurrent zegt ‘had ik dat maar bedacht!’. Keuzes dus. Maar keuzes maken is een stuk makkelijker als je weet waar je ze op moet baseren. 

Want alles is branding.

Andere interessante inzichten

Meer informatie
of kennismaken?

Bel 085 400 49 85 of mail naar info@strategyconnectors.nl.
Maar je mag natuurlijk ook het contactformulier gebruiken. You choose!